Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου

Αλεξοπούλου: Βάσει ποιων οικονομετρικών στοιχείων πάρθηκε η τελευταία κυβερνητική απόφαση για την αύξηση  του κατώτατου μισθού, από 1ης Μαΐου 2023

Ερώτηση της Βουλευτού Αναστασίας Αλεξοπούλου προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σχετικά με την «Έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού για τις αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων»

Η Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό Εργασίας με ποιον ακριβώς τρόπο και βάσει ποιων οικονομετρικών στοιχείων, πάρθηκε η τελευταία κυβερνητική απόφαση, περί αυξήσεως του κατώτατου μισθού, από 1ης Μαΐου 2023, με δεδομένη την τρέχουσα οικονομική στενότητα επιχειρήσεων και νοικοκυριών (πληθωρισμός, ανατιμήσεις, τιμάριθμος);

Σας παραθέτουμε την ερώτηση :
ΕΡΩΤΗΣΗ    Αθήνα, 26/09/2022
Της: Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ:  Τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

ΘΕΜΑ: «Έλλειψη ελεγκτικού μηχανισμού για τις αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων»

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του κυρίου Πρωθυπουργού, “με τη νέα χρονιά ξεκινά και η διαδικασία για την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, όπως το κάναμε δύο φορές μέχρι σήμερα. Σκοπός μας είναι να τεθεί σε εφαρμογή την 1η Μαΐου του 2023”. Επίσης, εσείς, ως ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υπουργός, δηλώσατε, ότι: “για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού, η διαδικασία θα ξεκινήσει από 1ης Ιανουαρίου 2023 με διαβούλευση. Προφανώς θα λάβουμε υπ’ όψη την ανάγκη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και συνολικά της οικονομίας, από τη μία πλευρά, αλλά και τις ανάγκες των εργαζομένων για την καθημερινότητά τους. Θα δούμε τα καινούργια στοιχεία, την παραγωγικότητα, την ανταγωνιστικότητα, τον τιμάριθμο, τις αντοχές της οικονομίας και θα αποφασίσουμε”.

Σχετικά, όμως, με το σύνολο των ως άνω παραμέτρων που αναφέρατε (ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, ανάγκες των εργαζομένων, αντοχές της οικονομίας), επειδή αυτές συνιστούν, εκ των πραγμάτων, ξεχωριστά μεταξύ των πεδία, οπότε, χρειάζεται η συνεχής παρακολούθηση και συνεκτίμησή τους, είναι επί τούτοις αναγκαία η ύπαρξη ενός ειδικού ελεγκτικού μηχανισμού, ο οποίος θα πραγματοποιεί τους επί μέρους σχετικούς ελέγχους, εισηγούμενος το μέγεθος των κατά καιρούς αναγκαίων αυξήσεων των μισθών, λαμβάνοντας υπ’ όψη το κοινό όφελος όλων των προαναφερομένων παραγόντων. Ελλείψει, λοιπόν, ανάλογου μηχανισμού από πλευράς Πολιτείας, είναι απορίας άξιο, διαχρονικά, το με ποιον τρόπο αποφασίζονται οι αυξήσεις στους κατώτατους μισθούς των εργαζόμενων και το πώς καθορίζεται το ύψος αυτών.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποια είναι η μεθοδολογία, διά της οποίας αποφασίζονται οι κατά καιρούς αυξήσεις στους κατώτατους μισθούς των εργαζομένων, χωρίς να υφίστανται βλάβη οι εξ’ ίσου σημαντικοί παράγοντες της εργοδοσίας (ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων) και της εθνικής οικονομίας (δημοσιονομικά του κράτους);
  2. Ελλείψει ελεγκτικού μηχανισμού για τις αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων, ο οποίος θα μπορούσε να παρακολουθεί, το αν οι αυξήσεις στους κατώτατους μισθούς μετακυλίουν, έστω εν μέρει, ενδεχόμενες απώλειες εισοδημάτων των εργοδοτών προς τους εργαζομένους, προτίθεσθε να ιδρύσετε τέτοιον μηχανισμό, ως ανεξάρτητο όργανο της Πολιτείας;
  3. Με ποιον ακριβώς τρόπο και βάσει ποιων οικονομετρικών στοιχείων, πάρθηκε η τελευταία κυβερνητική απόφαση, περί αυξήσεως του κατώτατου μισθού, από 1ης Μαΐου 2023, με δεδομένη την τρέχουσα οικονομική στενότητα επιχειρήσεων και νοικοκυριών (πληθωρισμός, ανατιμήσεις, τιμάριθμος);

 

Η ερωτώσα Βουλευτής
Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου
Please follow and like us: