Κυριακή, 2 Οκτωβρίου

Tο ούζο αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας

Tο ούζο αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας

Τα τρία τελευταία χρόνια ο κλάδος αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, αφενός λόγω της πανδημίας και αφετέρου λόγω των πρόσφατων αλλεπάλληλων κρίσεων. Στην χώρα μας όμως ο κλάδος την τελευταία δεκαετία έχει αναπτύξει σταθερή  δυναμική κυρίως στις εξαγωγές ενώ στην κορυφή των αλκοολούχων ποτών βρίσκετε εδώ και χρόνια το ούζο.

Tο ούζο αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που επεξεργάστηκε ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και  Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), οι εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών το α’ τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν σε όγκο κατά 5% αγγίζοντας τα 7 εκατ. κιλά και σε αξία κατά 15% φτάνοντας τα 20,77 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το 2021.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2020, οπότε και ήταν της τάξεως του 23% σε όγκο και του 36% σε αξία. H Ευρώπη συνεχίζει να κατέχει σταθερά το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών σε ποσότητα και αξία με ποσοστό 68%, με βασικό εξαγωγικό προορισμό τη Γερμανία, που έχει μερίδιο 41,4% σε όγκο και 33,5% σε αξία.

Όσον αφορά στο πιο εξαγώγιμο ελληνικό ποτό, το ούζο, παρόλο που έχει να ανταγωνιστεί αντίστοιχα ποτά από χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία κ.ά., έχει καθιερωθεί διεθνώς λόγω της υψηλής ποιότητάς του. Αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, καταλαμβάνοντας το α’ τρίμηνο του 2022 το 66% της αξίας και το 75% της ποσότητας του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων.

Tο ούζο αποτελεί διαχρονικά το κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας

Σύμφωνα δε με τον ΣΕΑΟΠ, το ούζο συνεχίζει την ανοδική του πορεία και αυτό το τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση των εξαγωγών του 15% σε αξία και 24% σε ποσότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Οι ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζουν να κατέχουν την πρωτιά στο σύνολο των αγορών όπου εξάγεται το ούζο. Ειδικότερα, η Γερμανία το α’ τρίμηνο του 2022 κατείχε το 37,84% του συνόλου σε αξία και το 43,35% σε όγκο.

Please follow and like us: